Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako „GDPR”, „Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych”, lub „RODO”).
W związku z tym chcielibyśmy poinformować Cię o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich będzie się to odbywało. Poniżej znajdziesz podstawowe informacje na ten temat.
Pod adresem: https://solr.ezdrowie.gov.pl/ udostępniamy System Obsługi List Refundacyjnych (SOLR) (zwany dalej „serwisem”).
Administratorem danych gromadzonych w serwisie jest Minister Zdrowia, z siedzibą w Warszawie, ul. Miodowa 15, 00-952 Warszawa, natomiast administratorem systemu, tj. podmiotem odpowiedzialnym za techniczno-organizacyjną obsługę serwisu, jest Centrum e-Zdrowia, z siedzibą w Warszawie, ul. Stanisława Dubois 5A, 00-184 Warszawa (zwane dalej "Centrum"), skrytka ePUAP: /csiozgovpl/SkrytkaESP.
W serwisie przetwarzamy Twoje dane osobowe.
Dane przetwarzane w systemie SOLR wynikają z obowiązku prawnego i odbywają się tylko w takim zakresie jaki został wskazany w przepisach prawa.
Podstawą przetwarzania danych jest:
Dane będą przetwarzanie przez okres niezbędny dla realizacji celów przetwarzania oraz przez okres niezbędny do dochodzenia roszczeń.
Dane w serwisie przetwarzane są w celu wydawania decyzji administracyjnych o objęciu refundacją leku, środka spożywczego specjalnego przeznaczenia żywieniowego, wyrobu medycznego oraz procedowania postępowań dotyczących już wydanych decyzji:
Dane w serwisie przetwarzane są w celu weryfikacji poprawności złożonych deklaracji o braku konfliktu interesów przez Członków Komisji Ekonomicznej:
Dodatkowo są zbierane dane w postaci: imienia, nazwiska, loginu, adresu e-mail, danych teleadresowych w celu założenia konta w serwisie.
W celu zapewnienia maksymalnej wygody użytkowników przy korzystaniu z serwisu, wykorzystywane są pliki cookies.
Głównym celem stosowania plików cookies jest:
Zbierane dane będą wykorzystywane w trakcie obsługi wniosków oraz postępowań o objęcie refundacją poza wskazaniami określonymi w Charakterystyce Produktu Leczniczego. Celem przetwarzania danych w zbiorze jest realizacja zadań związanych z procesem składania i obsługi wniosków oraz wnioskodawców ubiegających się o refundację w Systemie Obsługi List Refundacyjnych.
W ramach podniesienia jakości usług w trakcie realizacji projektu Centrum zastrzega sobie prawo do wysyłania niezapowiedzianych wiadomości osobom, których dane kontaktowe posiada i które zaakceptowały niniejszą Politykę Prywatności. Pod pojęciem niezapowiedzianych wiadomości rozumiane są informacje odnoszące się bezpośrednio do informacji związanych z SOLR. Dane zbierane automatycznie mogą być użyte do celów statystycznych.
Każda osoba, której dane są przetwarzane ma prawo do żądania od administratora dostępu do danych osobowych dotyczących osoby, której dane dotyczą, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub o prawie do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, a także o prawie do przenoszenia danych.
W tym celu należy się skontaktować z nami za pomocą środków elektronicznych bądź tradycyjnych.
Aby dezaktywować konto użytkownika systemu należy skontaktować się ze swoim pracodawcą w celu usunięcia konta z kontekstu pracy, lub skontaktować się z Ministerstwem Zdrowia w celu dezaktywacji konta użytkownika w serwisie.
W zakresie danych gromadzonych w postępowaniu administracyjnym, prawo ich sprostowania może nastąpić w trybie przewidzianym ustawą z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego.
Każda osoba, której dane są przetwarzane ma prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego.
W przypadku pytań bądź wątpliwości skontaktuj się z Inspektorem Ochrony Danych Administratora Danych: iod@mz.gov.pl
W zakresie bezpieczeństwa danych osobowych wprowadzono odpowiednie środki techniczne i organizacyjne chroniące przed przypadkowym lub niezgodnym z prawem zniszczeniem, utratą, zmodyfikowaniem, nieuprawnionym ujawnieniem lub nieuprawnionym dostępem do danych osobowych przetwarzanych w serwisie, a także przed wszystkimi innymi bezprawnymi formami przetwarzania danych.
W ramach realizacji projektu, tylko osoby uprawnione mają wgląd w dane osobowe użytkowników.
W celu podniesienia poziomu bezpieczeństwa obowiązkiem Użytkownika serwisu jest stosowanie się do poniższych zasad:
Zaleca się ponadto tworzenie haseł według poniższych wskazówek:
Jeśli istnieje podejrzenie, że hasło zostało ujawnione osobom trzecim, hasło należy niezwłocznie zmienić, a w przypadku braku możliwości zmiany hasła powiadomić Centrum telefonicznie: 19 239 (dla dzwoniących zza granicy: +48 515 239 239) oraz mailowo na adres: solr@cez.gov.pl. Pomoc świadczona jest przez całą dobę, 7 dni w tygodniu (również w święta).
Centrum zastrzega sobie prawo zmiany niniejszej polityki prywatności przez opublikowanie w serwisie nowej polityki prywatności, wraz ze stosownym powiadomieniem o takiej zmianie.